کارآموزی تربیت بدنی 29 ص

دسته بندي : گزارش کارآموزی » نمونه گزارش کارآموزی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ ‏بسم الله الرحمن الرحیم
‏پروژه کار اموزی
‏مراحل تدریس در ساعت درس تربیت بدنی :
‏معلمان تربیت بدنی قبل از ورود به کلاس فعالیتهای لازم در ساعت اموزشی را سازماندهی کرده و بر مبنای اهداف تربیت بدنی ، نیاز دانش اموزان ، مدت کلاس ، وسایل و امکانات موجود ، شرایط جوی و ... بهترین و بیشتر بازده را نصیب دانش اموزان می نماید.
‏این سه مرحله شامل موارد زیر است :
‏مرحله امادگی
‏مرحله پیاده نمودن هدف اموزشی (مرحله اصلی)
‏مرحله بازگشت به حالت اولیه
‏بدیهی است که‏ این مراحل و انتخاب فعالیتهای هر‏ از ان به دیگری بستگی دارد.در صورتی یک ساعت درس تربیت بدنی (45 دقیقه ) باشد و تقسیم بندی زمانی ان به شرح زیر خواهد بود .
‏امادگی
‏ مرحله امادگی از دو بخش امادگی سازمانی و امادگی بدنی تشکیل یافته است.
‏2
‏ الف ‏–‏ امادگی سازمانی
‏ که عبارت است از تعویض لباس ، تذکرات ، حضور و غیاب ، ایستادن در صف و ستون که در هر جلسه حدود 10 دقیقه را به خود اختصاص می دهد.
‏ب- بخش امادگی :
‏این بخش خود به دو قسمت تقسیم می شود :
‏ب) امادگی عمومی یا گرم کردن ‏:‏، ‏شامل انواع راه رفتن‏ ‏ها ‏، دویدن ها و پرش ها است در پایه اول بهتر از حرکات تقلیدی و تشبیهی در این بخش استفاده شود.زیرا دانش اموزان پایه اول به این حرکات علاقه دارند و کاملا انها را انجام می دهند.
‏ب) امادگی اختصاصی :‏ در این بخش از نرمشهایی که مرتبط با هدف اموزش کلاس است استفاده می شود .به عنوان مثال اگر هدف اموزشی کلاس پرتابها باشد از نرمشهایی که منجر به تقویت عضلات اندام فوقانی ومفاصل این قسمت می شود باید استفاده کرد .در پایه اول این حرکات بیشتر تشبیهی بوده ولی در پایه های بالاتر می توان از شیرین کاریها ، حرکتهای مقاومتی ، حرکات با طناب و نرمشهای با وسیله و بدون وسیله استفاده کرد. این دو بخش نیز 20 درصد را بخود اختصاص می دهد.
‏2- مرحله پیاده کردن هدف یا مرحله اصلی
‏هدف اصلی درس تربیت بدنی در این مرحله انجام می شود.‏ پس از توضیحات و اموزش لازم ، معلم از بازیهای مختلف استفاده می کند .د‏ر‏ ا‏ی‏ن مرحله برای تقویت حرکات پایه و مهارتهای ورزشی ، از بازیهای مختلف استفاده می شود .بازیها علاوه بر تقویت حرکات و مهارتها دارای خصوصیاتی هستند که می توان از طریق انها برای تقویت ابعاد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودکان نیز اقدام کرد. به عنوان مثال مفاهیمی از قبیل صداقت ‏، راستگویی ، مسئولیت پذیری ، مسئولیت ، تعاون و همکاری شناخت اشکال هندسی و غیره را می توان در قالب بازیهای مختلف اموزش داد .این مرحله 50 درصد برنامه را بخود اختصاص می دهد.
‏3
‏3- مرحله بازگشت به حالت اولیه
‏در مرحله اصلی ، ضربان قلب و سرع‏ت دستگاه گوارش خون و تنفس دانش آ‏موزان به اوج خود می رسد از نقطه نظر عاطفی نیز احتمالا تغییراتی به جهت برد و باخت و یا برخو‏رد‏های جسمانی به وجود آ‏مده است .یکی دیگر از نتایج فعالیتهای انجام شده تعریق و نشستن گرد و غبار‏ محیط بر بدن است به این ترتیب‏ اقداماتی‏ در هر یک از ای‏ن مراحل باید انجام شود تا دانش آ‏موز‏آماده‏ حضور در کلاس بعدی شود.
‏راه رفتن آ‏رام ونف‏س گیری ، انجام حرکات کششی برای آ‏رام کردن ضربان قلب به دست‏گاه گردش خون و تنفس ، مروری بر آ‏موزش انجام شده و ارائه تذکرات مهم بهداشتی ، اخلاقی و اجتماعی و غیره در این بخش صورت می‏ ‏گیرد . این مرحله فرصت خوبی است برای ارائه نکات دانشی از قبیل رعایت نکات بهداشتی ،‏ ایمنی و ... می باشد .سپس دانش آ‏موزان به امر نظافت و شستشو می پردازند . این مرحله نیز 20 درصد برنامه را بخود اختصاص می دهد.
‏7-مدیری‏ت کلاس
‏آ‏نچه کودکان در خصوص کلاس تربیت بد‏نی یاد می گیرند و آ‏نچه در خارج از کلاس ، اتاق رختکن به‏ ه‏نگام شست ‏وشو و نظافت پس از کلاس درس می آ‏موزند ممکن است در تقابل با یکدیگر و در واقع ترکیبی از برداشت های مثبت و منفی باشد و لذا موارد زیر را باید به دقت در نظر گرفت .
‏قبل از آ‏موزش :
‏معلم باید لباس به ‏تن کند که امکان حرکت آ‏زاد‏ را برای او فراهم کن‏د.
‏معلم بهتر است ب‏ا هرکسی از دانش آ‏موزان ب‏ا‏ ذکر نام ‏، سلام و احوالپرسی کند.
‏کلیه وسایل ورزشی کلاس باید آ‏ماده شده باشد و مواردی‏ ‏که وی در نظر دارد تعلیم دهد مشخص باشد.
‏4
‏مقررات اتاق رختکن : در مدارس ما معمولا اتاق رختکن‏ ، همان کلاس درس دانش آموزان است .دانش آ‏موزان باید البسه خود را در محل مشخصی در کنار هم قرار دهند و پی ازخروج بهتر است معلم در کلاس را قفل کند.
‏البسه : استفاده از البسه ورزش از نظر بهداشتی ضروری است .فعالیت با لباس معمولی به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا تعریق و عدم ازادی عمل مضرات فراوانی را به همراه خواهد داشت . استفاده از شلوار گرم و لباس نخی و کفش ورزشی در حیاط مدرسه برای پسران مشکلی نخواهد داشت .در مورد دختران نیز توصیه می شود فضای مناسبی که امکان استفاده از چنین لباسی را برای انان فراهم می اورد مهیا شود.
‏معلم باید از دانش اموزان بخواهد در فاصله زمانی معیین البسه ورزش خود را بشویند و با لباس تمیز د رکلاس حاضر شوند . اهمیت حفظ نظم ، اراستگی و پاکیزگی باید مورد تایید واقع شود . البته تمیزی محل نیز تاثیر شگرفی بر انگیزش دانش اموزان دارد.
‏حضور و غیاب ، گرچه در سالهای اولیه ‏دبستان و‏حضور‏ وغیاب ضرورت چندانی نداردو معمولا همه در کلاس حضور دارند . ولی در پایه های بالاتر لازم است. با یکی از روشهای زیر به راحتی و به سرعت می توان این کار را انجام داد:
‏1- توسط سرگروه : سرگروه موظف است افراد غایب را شناسایی کند.
‏محاسن : نوعی تمرین رهبری است و حضور و غیاب با سرعت انجام می شود.
‏معایب : امکان دارد به علل عاطفی سرگروه از ارائه برخی از اسامی خوددرای کند یا اسامی و چهره ها را فراموش میکند.
‏2- از طریق تعیین محل استقرار : معلم نام و یا شمار اماکن خالی را یادداشت می کند.
‏محاسن : روشی نسبتا سریع بر حضور و غیاب است و امکان انطباق اسامی یا چهره ها برای معلم بیشتر است.

 
دسته بندی: گزارش کارآموزی » نمونه گزارش کارآموزی

تعداد مشاهده: 797 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل